четвртак, 4. фебруар 2016.

Ulja za lice / zima



Uprkos, naizgled, prolećnom asortimanu dana, lice i dalje zahteva zimsku negu. Ulja su, postala, neizbežni deo zimske, ali i letnje nege. Otkako sam krenula da otkrivam čari ulja, sve češće se odlučujem za ulje umesto seruma i slično. U svakom slučaju, pored toga što su sjajan dodatak sveukupnoj nezi, i samostalno su dobri borci. Kao i sa svim što se plasira i postaje popularizovano, i ovde treba biti obazriv. Pošto sam, nedavno, krenula da se upoznajem malo studioznije, otkrivam da sam i neke pogrešne stvari koristila. Čak i neke stvari još uvek koristim jer mi gode licu, mada nisu idealne po sastavu.


Danas pišem o 5 različitih uljanih sastava za negu kože lice, ali i kose. Neću se mnogo baviti biohemijskim analizama jer u tome nisam stručna. Neki stručniji od mene su te stvari bolje pojasnili :)



Ova ulja, trenutno, koristim i ponajviše u noćnoj nezi. Ona su zaslužna za poboljšani izgled moje kože, mogu da tvrdim, paaa 80%. Kod nas nije dostupan ogroman broj proizvođača, a neki i zabušavaju, ali o tome - drugom prilikom.


Ulje avokada - Marigold; Ulje koštica grožđa - Marigold; Argan - Acure; Aknal - Aromatica; Ulje divlje ruže - Alverde


1. Ulje avokada - Marigold







Ulje avokada je, možda, najpre preporučeno suvoj i nešto starijoj koži lica. Moja koža nije ni suva (mešovita), a ni baš stara (26). S tim u vezi, ne bi trebalo da mi odgovara. Ipak, ulja imaju specifično delovanje, pa pravila nisu nužno pravila. Meni ovo ulje potpuno odgovara. 

Ulje dolazi u neprovidnoj bočici od 50ml. Količina je značajna i trajaće vam dugo, posebno što se ulja stavljaju dozirano. Ovo ulje koristim noću i umesto kreme, najčešće. Stavim tri kapi i razmažem po licu i još malo po vratu. Ulje avokada ima specifičan sastav te se upija neviđenom brzinom za ulje, što je uvek pozitivno. NAPOMENA: sva pomenuta ulja mažem na vlažno lice ili nakon što sam isprskala neki tonik u spreju, npr. ružinu vodicu ili neki hidrolat. Ulja je poželjno koristiti ovako radi dodatno bržeg upijanja.

Ono što mogu da kažem je da mojoj koži prija, da je obnavlja i da mi je koža mekša od ovog ulja. Ovo ulje je bogato antioksidansnim sastojcima te bi trebalo kožu da štiti od ranijeg starenja. Za to, još uvek, ne znam, ali znam da mi koži vraća fini tonus. Gustina je osrednja, a miris nije previše intenzivan, u svakom slučaju, osećam ga samo dok ga nanosim. Ne mislim da bi nekome mogao da smeta. 

Iz Marigolda navode da je 100% čisto, ja u to ne znam da li da verujem, ali sam rešila da poverujem. Eto, čisto da imate u vidu da imam dvoumljenje. 

Može se kupiti u prodavnicama zdrave hrane ili putem sajta. Cena je oko 500 din.






2. Ulje koštica grožđa - Marigold 






Evo i nečega za masne kože! Koliko god paradoksalno nekome zvučalo, biljna ulja mogu da utiču na smanjenje mašćenja kože i na povišeno lučenje sebuma (to je ono loše ulje koje naša proizvodi). Ulje koštica grožđa je, upravo, tome namenjeno (između ostalog). Ulja, generalno, treba brižljivo proučavati jer su im namene raznolike, pa se mora eksperimentisati malo, a neka mogu biti i i komedogena, te neodgovarajuća vašim potrebama. Uostalom, to je slučaj i sa svim drugim preparativnim proizvodima. 



Ulje dolazi, takođe, u neprovidnoj bočici od 50ml. Sadržaja ima i previše. Bočica je, kao i prethodna, staklena i treba je čuvati na tamnijem i hladnijem mestu. Nema pipetu, ali dozer je i dalje sasvim prihvatljiv za korišćenje. Gustina je, takođe, rekla bih - osrednja, a miris je malo intenzivniji. Ne mogu da kažem da baš smrducka, ali mogao bi da se ne dopadne. E sad, meni je to toliko sporedna stvar u životu da nikada ne bih prestala da koristim nešto što mi odgovara jer mi smeta miris koji ispari. Ipak, napominjem jer znam da ima ljudi kojima može da smeta i u toj meri.




Proizvođač kaže da ima aktivne antioksidanse (većina ulja ima) i da hvata slobodne radikale na agresivniji način od 20 vitamina C ili vitamina E. Treba da poboljšava cirkulaciju, smanjuje otoke. 




Ulje stavljam na T zonu, najčešće, a tek ono što mi ostane provučem po ostalom delu lica i vrata. Kombinujem ga sa drugim uljima tako da pravim naizmenične kombinacije, bez nekog posebnog reda. Otkako ga koristim na T zoni, zaista se manje masti i koža je više matirana, a ujedno i za nijansu elastičnija. Meni je dovoljno. Sad, ne mogu nikad da tvrdim - to je od toga, a ovo je od ovoga, ali zasigurno da i ovo ulje igra značajnu ulogu. Takođe, primetila sam da kada ga koristim, pore su mi za nijansicu smanjene, što jeste big deal.





Važi isto kao i za prethodno. Iz Marigolda navode da je 100% čisto, ja u to ne znam da li da verujem, ali sam rešila da poverujem. Eto, čisto da imate u vidu da imam dvoumljenje. 



Može se kupiti u prodavnicama zdrave hrane ili putem sajta. Cena je oko 500 din.




3. Argan oil, USDA 100% Moroccan - Acure





Ovo ulje je porudžbina sa Iherb-a, a u mojim šakama je zahvaljujući Jovanin kutak dragoj devojci. Poručila sam po nekim preporukama šta nije loše poručiti sa iherb-a, da radi fin posao, a da je povoljno. Ovo bi trebalo da bude 100% čisto argan ulje. Doduše, u providnoj je bočici pa sam uvek malo skeptična oko sigurnosti. Dolazi u bočici od 30ml sa dozerom na pritisak koji nije loš. Miris je, pa...miris arganovog ulja. Isto miriše kao druga arganova ulja koja sam njušila. Malo bi mogao da bude neprijatniji nekome, ali i ono brzo ispari.


Arganovo ulje nazivaju i tečnim zlatom. Može se reći da je u nekim kulturama bio odvajkada prisutan, a na Zapad je došao nešto kasnije pa se od, relativno, nedavno popularizovao. Arganovo ulje je bogato vitaminom E i dobrim kiselinama za našu kožu. Trebalo bi da utiče na bore, na zatezanje lica, na održavanje gipkosti, te elastičnosti kože. Ono gde arganovo ulje deluje dosta pozitivno su i vlasi kose.

Ja ga nanosim na vlažno lice, tri kapi su sasvim dovoljne. Arganovo ulje se, takođe, dosta dobro upija. Opet, ne bih savetovala da se stavlja neposredno pred šminkanje jer bi moglo da umanji trajanje šminke ili da se šminka ne aplicira dobro. Ovo ulje meni baš prija! I to mi prija gde god sam ga koristila. Čak imam utisak da mi je uticalo na smanjenje nekih flekica. Lice mi je malo finije i stvarno mislim da radi dobar posao u celini uzev. Na krajevima kose mi se ponaša sjajno kao serum i dovoljno je sasvim malo. Takođe sam ga mackala i na zanoktice i tu mi je popravio stvar.
Sasvim sam sigurna da ću ovo ulje koristiti zauvek. 

Cena na iherb-u varira, ali je oko 12$. Možete naći sa popustom, akcijom i sl. Ova cena je izuzetno razumna s obzirom na cene arganovog ulja na tržištu. Posebno ako se gledaju marketing i brend, oni sa mnogo parfema, a malo ulja prodaju za neviđene sume.




4. Ulje divlje ruže - Alverde




O ovom ulju se kod nas pisalo dosta jer je pristupačno i cenovno i dostupno fizički, a dobro. Alverde je dm brend koji radi prirodne stvari, nekada urade baš dobar posao, nekada omanu. Kod ovog su uradili dobar posao. 
Ulje dolazi u šarmantnoj staklenoj (doduše providnoj) bočici od 15ml i sa, veoma, zgodnom apotekarskom pipetom, što čini doziranje savršenim, a i pravi mali ugođaj.

Sastav:

Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Prunus Amygdalus Dulcis Oil*, Prunus Persica Kernel Oil, Rosa Canina Fruit Oil*, Caprylic/Capric Triglyceride, Pyrus Malus Seed Extract, Limonene**, Citronellol**, Linalool**, Geraniol**, Benzyl Benzoate**, Coumarin**, Parfum**

Što se sastava tiče, tu ima svašta: jojoba, slatki badem divlja ruža... Ovo što je pod dve zvezdice označava da je iz esencijalnih ulja. Meni ovo ulje, ipak, prilično odgovara. Ovo ulje je namenjeno, najviše, ljudima sa suvom kožom, ali ja nisam primetila da mi smeta, naprotiv. Miris je, meni, prijatan. Osetan je, ali nije neprijatan. Da ne dođe do zabune: divlja ruža je, jednostavno, dobar marketinški naziv za ono što mi zovemo šipak. 

Koristim ga, kao i ostala, na vlažnu kožu, ali malo manje doziram - oko dve kapi pošto je malo gušće u konzistenciji. Meni nije komedogen bio, tj. nisam imala nikakve nagativne reakcije na koži. Naprotiv, na delovima koji znaju malo da budu dehidrirani uradi dobar posao, te mi je koža nahranjena. Nekako je bogatija i ,,ispeglanija''.

Može se naći u DM-u, često je i na akcijama po ceni od oko 400 din, što je dosta povoljno s obzirom na ponudu. Savetujem da ga probate obavezno, posebno ako imate suvlju kožu ili sklonu dehidrataciji.


5. AKNAL - Aromatica






Ovo je, svakako, nestandardno ulje koje sam dodala ovde. Ne spada u ulja za negu, već radi na ciljanoj regiji. Dolazi u neprovidnoj bočici od 20ml sa standardnim dozerom. Ovo ulje je namenjeno da se koristi na upalnim procesima, te nije namenjeno za celo lice i nije vezano, striktno, za dan/noć ili leto/zima. 

U sebi ima nevena, ulje lavande, geranijuma. Ovo ulje deluje antibakterijski i protiv-upalno. Ima sastav takav da deluje na granulaciju povređenog dela kože. Može se koristiti i nakon ujeda, uboda i slično.

Ja ovo ulje stavljam kada vidim upalni proces da kreće ili nakon što se napravio haos (čitaj: u PMS-u) i stavim po kap dva puta dnevno na regiju koju tretiram i zaista sam videla rezultate. Ono jeste, moram priznati, malo agresivno i zato treba paziti i sa doziranjem i sa nanošenjem. Najbolje mi se pokazao kada treba da sanira haos nakon što se upalni proces (bubuljica) pojavio, a dobro reaguje i kada vidim potkožnu da zaustavi. Ne uvek uspešno, ali dobar broj puta uradi posao. Ovo bih preporučila kao dodatnu, opreznu negu za ciljanu regiju.


Ovo ulje postoji u Hrvatskoj, a kod nas je, možda, moguće doći do njega u bolje snabdevenim zdravim hranama. Cena na sajtu je: 45,80kn, odnosno - oko 720 din.




 Ulja koja sam želela da predstavim su ona koja koristim, koja rade dobar posao, a pristupačna su. Ima još ulja koja koristim za razne namene (bademovo, kokosovo i sl), ali morala sam napraviti neku selekciju da ne bi bilo duže nego sad, a već je obimno. :) Nadam se da ćete pokušati sa uljima, ako već niste, jer meni su ulja potpuno otkriće. Mogu se kombinovati, dodavati u kreme, u mleka za telo, praviti masažna ulja i slično. Multifunkcionalna su, dobra su i, nekako, imaju smisla.



Da li koristite ulja?

Imate li neke preporuke?



Do narednog pisanja...

Maja / Skin Harmony

4 коментара:

  1. https://m.facebook.com/Plemenita-ulja-1607766639443281/

    ОдговориИзбриши
  2. To alverde ulje gledam već neko vreme i nikako da kupim, mislim da je stvarno krajnje vreme. :D Iako imam masnu T zonu, koristim ulje i baš mi prijaju. :)

    Inače, Aromatika je otvorila i prodavnice u Beogradu i Novom Sadu, za Beograd ne znam gde tačno, ali U Novom Sadu su u Pašićevoj ulici. (ako nekom zatreba :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, znala sam da sam čula negde da ima Aromatica-e, ali nikako da pogledam, pa sve reko' možda sam i umislila. Hvala za info i za čitanje. :)

      Избриши
  3. I meni je cena sumnjiva za Marigold. -.- Probotanic sam koristila jedino divlji origano, za oralni unos. A za Oshadhi, sve nikako da se rešim. Znam da ima raznolikih mišljenja. Čovek više ne može da bude pametan.

    ОдговориИзбриши