среда, 7. октобар 2015.

PLANER - DIY organizacija (pažnja: mnogo fotografija i ideja)




Jesen nije loš izbor za nove i sveže početke. U večerašnjem tekstu moći ćete da pročitate o tome kako da napravite svoj planer, da se organizujete i da u toj praksi, istinski, uživate. Tehnicizam, brzo vreme i ostale nedaće guraju nas u to da moramo da planiramo. Iako sam oduvek, u ideji, bila za spontanost: da bi se funkcionisalo bolje, neophodan je plan. Taj plan ne mora biti oštar, ali treba da pomaže, da usmerava i motiviše. Ovaj tekst je malo drugačiji i nekozmetički je, ali mislila sam da je lepo da podelim sa vama.

Ljudi koji se bave komercijalnim stvarima, shvatili su ljudsku potrebu za ovakvim stvarima, te je moguće kupiti gotove proizvode. Kod nas ih gotovo nema (postoji Uređeni haos), ali po svetu se to sve više prodaje i često je u formi tzv. filofax-a.

Ja sam čovek od stvaralaštva, te sam shvatila da bih ovo mogla i sama da napravim uz malo truda i vremena. Naravno, sam proces pravljenja je jedan od krucijalnih elemenata samog planera, jer to motiviše dodatno. 

Ovo će biti duži post, jer obiluje fotografijama, pa skuvajte kaficu ili čaj i zavalite se. Moj haos izgleda, otprilike ovako...




Potrebštine za pravljenje planera



















Pored osnovne stvari - sveske, potrebno je još elemenata za estetski simpatičan i dobar planer. Naravno, za funkcionalni planer neophodni su vam samo sveska, olovka i dobra volja. Ja pišem o malo inspirativnijem planeru, jer tako ja volim.

  • Sveska - može biti bilo kakva sveska, može biti rokovnik, a može biti filofax format u koji bi se umetao sadržaj. Ja koristim, ove godine, rokovnik-svesku malog formata na linije i bez ikakvih dodataka.
  • Makaze, lepak, selotejp, papiri u boji - osnovica za detaljisanje.
  • Boje, boje, boje - olovke, hemijske, markeri, flomasteri, glitter olovke, fluo olovke, permanetni markeri, sharpie i sl. Dakle, ovde je reč o preferencijama (kao i u svemu što ću navoditi). Ja volim da imam koječega. Za glavne stvari znate gde da se snađete, a za malo finiji alat: bolje opremljene knjižare, hobi radnje i Kinezi. Kinezi su izvor dobar, jer vam je u pitanju potrošni materijal.
  • Stikeri, post it, sticky notes - Standardna postava post-it čuda. Kod nas je, nažalost, mali izbor tih estetski privlačnih lepljivih papirića, a i kad ih ima - udare po ušima. Ja gledam u inostranstvu da nabavim neki i kod nas kad uleti (pokazaću vam i alternativne verzije)
  • Kolaž papir - za koješta, za borduru, stikere itd.

Još... :)











 










  • Washi tapes, ukrasni selotejp - U inostranstvu je raj ovih washi tapes i zaista su funkcionalni za razne ,,uradi sam'' projekte. Kod nas ih ima baš malo. Mogu se naći u nekim boljim knjižarama i hobi radnjama (Modellina), ali u hobi radnjama su dosta skupi. Za planer su, zaista, blago za dekoraciju, markiranje, odvajanje i sl.
  • Stikeri - stikeri u svim varijantama za sve varijante.
  • Dodaci - male štipaljke, zakačaljke, ukrasi.
  • Papiri, filc papiri i sl. - ovo se, takođe, nabavlja u boljim knjižarama ili hobi radnjama i služi koječemu.
  • Trake - ukrasne trake se mogu naći povoljno kod Kineza ili u šnajderajima

Sada idemo malo u dubinu, a sadržaj koji sledi prikupljam preko svemoćnog interneta.










Kao što možete primetiti, najveći deo svega se može nabaviti na internetu. Posebno kada krenete da pratite, u okviru mreža, ljude koji su time zaluđeni, može se naći besplatni sadržaj koječega.

Šta ja radim sa tim sadržajem?



  1. Štampam i koristim tako što, standardno, nalepim (neagresivnim) lepkom. 
  2. Štampam i laminiram (to se može uraditi u fotokopirnicama ili možete nabaviti svoj laminator za nekoliko hiljada dinara u Metrou. Laminirani sadržaj je odličan za obeležavanje, za pravljenje naslovne strane, podele i sl. jer se ne može pocepati.
  3. Štampam i pravim svoje stikere


U skladu sa godinom, koristim različite forme planova - nedeljna lista, mesečna, dnevna i sl. Ali najviše volim da sama podelim mesec i onda dekorišem (videćete u priloženom)

Još ideja:




Ove dve koverte (manja i veća) namenjene su mi unutrašnjem obeležavanju i motivacionim elementima. Možete da vidite, na drugoj fotografiji, da sam postavila primer da se papirić odlepljuje. Sama, dakle, pravim, stikere. U knjižaram možete kupiti papir koji je za lepljenje (to je onaj za tegle), međutim, tražite nepodeljeni koji je kompaktan i nije, prethodno, isečen. Izabrete šta želite da štampate i stavite taj papir. Samo je potrebno da isečete i voila! Veoma jednostavno i sami kreirate kako želite. Papir košta oko 15 din.





Motiva je, zaista, bezbroj. Internet je neiscrpni izvor za ove stvari. Možete skidati i ubacivati stvari koje su potpuno van toga. To je vaša stvar, jer planer je vaša stvar i važno je da vas gura. S tim u vidu, možete i ceo planer izlepiti albumima Bitlsa, bez ijednog stikera - nije važno, ne postoji pravilo: pretpostavljam da je to jasno :)

Sadržaj tražim i nalazim na Pinterestu, a od skoro i na Instagramu. Pinterest je jedan okean toga. 

Kako ćete tražiti?

U pretragu ukucajte nešto od sledećeg:  free printables, planner, diy planner, scrapbook, motivational, project life, filofax... Kada krenete u pretragu, naći ćete ljude koji imaju čitave table gde čuvaju ideje, stvari za štampanje i sl. Najčešće je besplatni sadržaj i svašta se može iskoristiti. Ovo pišem, pod pretpostavkom da se niste susretali sa Pinterest-om. 

Možete me zapratiti tamo i naći moju tablu ovog sadržaja, svašta zanimljivo čuvam:  https://www.pinterest.com/majaradivojevic/




Postoji još jedna opcija za ljude koji su vični tome, ali za to je potrebno malo veštine i vremena. Možete sami napraviti svoje liste, motivacione sličice, stikere i sl. u programima namenjenim za to, te možete kreirati potpuno individualni planer. Moj savet za to je: Adobe Illustrator. Može se skinuti besplatno na Torrentima.


Sada idemo u predstavljanje mog planera. Daleko je od savršenog i ima mnogo mana, ali šta je - tu je. Planer za 2016. će biti ozbiljnije skrojen. :)


Pregled spolja i prve strane









Ovo je planer spolja i uvodna strana. Koverticu sam napravila od čvršćeg papira u boji. Sve je, dakle, mojom rukom dodatno. Sveska je bila potpuno prazna.


Osnovne kategorije u okviru meseca




Najava meseca i lista za taj mesec, dakle - šta želim da uradim, šta treba i šta moram da uradim, sa OBAVEZNIM, poljima za štikliranje ili iksiranje.





Budžet - deo za trošak, za stvari koje treba da kupim, koje sam kupila i slično. Korisno za kalkulaciju i finansijsko manevrisanje stanjem za tekući mesec.







Mesečni, nedeljni i dnevni plan sve u jednom. Ovo sam našla kao funkcionalno. Sama podelim mesec na nedelje, te svuda imam odeljak za dan pojedinačni i tu upisujem planove, raspored i akutne dnevne male ,,to do'' liste.




Deo za beleške - pošto sam dnevnik pisala od svoje 9e godine, uvek imam dnevnički deo.


Ostale kategorije opšteg karaktera










Ovaj deo kreirate, svakako, u skladu sa potrebama i željama. Neki od segmenata koje imam (a da su bili za javnost):

1)Rođendani
2)Passwords - korisna strana, za silne šifre
3)Deo sa receptima
4)Deo sa većim željama materijalnog karaktera
5)Manji deo sa željama za preparativu/dekorativu, možete videti šta sam sve želela :)
6)Od skoro i sekcija za blog koja je nesređena
7)Dugovi i planovi: odnosno finansije na globalnom i širem nivou



Bušač papira  je zgodan za naknadno ubacivanje elemenata. S obzirom na to da  je u pitanju običan rokovnik, ne mogu samo da dodam unutra papir koji bi nalegao fino, već iskoristim ovaj mali bušač i zavežem nekim finim tračicama.


TO DO lista - ovo koristim i na dnevnom nivou, stoji mi na stolu, ali i integrišem u planer. 


Za obeležavanje sekcija koristim laminirani papir koji isečem i nalepim, te mi viri deo koji upućuje o kojoj sekciji je reč. 



Iiii, ovo je poslednja strana mog planera. Laminirala sam papir u boji (pink) i zalepila ga dobrim lepkom. Onda sam tu zalepila stikere i male obeleživače, što dodaje na praktičnosti. Ako sam negde, a želim da obeležim, samo dodam odatle. Veoma zgodno.

Pred sam kraj, evo i nekoliko ,,printables'', pa možete skinuti i sačuvati:











To je sve. Ovo je bio jedan duuugačak post. Nadam se da vam se dopao, trebalo mi je dosta vremena da obavim sve. Prvenstveno se nadam da će vam biti koristan i dati vam neke ideje i malo inspiracije, jer nisam ni bila svesna koliko mi znači dok nisam uzela da pravim.

Napomena: Nisam napravila planer ceo za jednu godinu, već radim iz meseca u mesec. Na taj način imam opciju menjanja, dodavanja kategorija i jednostavnije mi je tako. 



DA LI VAM SE DOPADAJU IDEJE I OVAKAV TIP TEKSTOVA?

IMATE LI VI PLANER?

IMATE LI NEKE PREDLOGE, PRODAVNICE ZA MATERIJAL?







Do narednog teksta...

Maja / Skin Harmony

2 коментара: