субота, 8. август 2015.

Smokva i vlati trave: Jo Malone - Wild fig and cassis cologne

Uvek sam bila fascinirana ljudima koji umeju da opisuju mirise. Onda sam shvatila da bi to trebalo da bude moj poziv, budući da se bavim književnošću. Opis mirisa je pravi mali izazov i mogao bi se svesti pod mikropoeziju. 

Elem, parfem koji ću pokušati da opišem je Jo Malone - Wild fig and casis. Nije u pitanju parfem, već kolonjska voda, ali mi je jednostavnije da koristim reč parfem. Izašao je 2002. godine, a gospodin koji je zadužen za kombinaciju je radio za specifične mirisne note, npr. za parfeme Boadicea the Victorious i slično. 


Jo Malone


Miris dolazi u jednostavnoj i elegantnoj staklenoj bočici. Moguće da ste već viđali ove parfeme ili, pak, papreno skupe sveće kao dekorativni element. Zaista jesu prefinjenog izgleda. 

Pređimo na suštinu. Proizvođač kaže da su note na vrhu: crna ribizla, višnja, trava i smokva. Note u srcu mirisa su zumbul, jasmin, roze cvet (to je jedini prevod koji sam našla za cyclamen) i bor. Preostale note su pačuli, kedar, ćilibar i mošus.







Šta ja kažem? Jo Malone mirisi su veoma specifični, bar oni koje sam ja mirisala, a i po onome što mogu da pročitam. Nije svaki za svakoga. To važi za svaki miris. Ovde dodajte još akcenta. Kada ga pomirišem  - na travi sam, u šumi sam, berem smokve i mirišem cveće. Blago je, ali drsko vas lupi u nos ta smokva koja padne sa drveta. Ima jaku evokativnu moć. Smokva je dominantna, ipak. Nije oštar, mazi se, ali vas izričito zove da izađete. Oko vas je trava, sasvim skoro pokošena. Ribizle se ne vide. Možda poneka stidljivo izviruje iza grma. Ipak, sigurno mirišete i cveće. Možda baš i jasmin. Mirišete cveće, potpuno sigurno jer nije samo kedrovina oko vas, već i nešto slatko. I nije tek tako, samo slatko. To je slatko koje vam kaže da ga upamtite jer je posebno. I važno: sveže je. Ne sveže kao hladna, oštra, sveža noć, već je sveže kao prolećno jutro. Uskoro će doći i Sunce, a vi ležite  u travi, čitate Vitmena i jedete pravu, sočnu smokvu.


 Ne traje dugo. To mu je zamerka. Ne ostaje na koži dugo, ali dok traje: vi ste u antičkoj Grčkoj i ležite ispod smokvinog drveta, a pačuli se mazi oko vas. Ovo je miris namenjen i ženama i muškarcima. I zaista jeste tako. Nije određen polom. To je, jednostavno, miris. Ja bih ga namenila proleću i letu zbog blagosti. Ali, možda neće biti loš ni za jesen i zimu da kao Mnemosina prizove zeleno, drveće, cveće i mošus.


Ukoliko želite poseban miris, ovo je zasigurno posebnost u staklenoj bočici. Nažalost, u Srbiji se ne može kupiti. Pretpostavljam da se može poručiti, a cene variraju - od 60$ do 220$ u zavisnosti od militraže i tipa. Cena mu jeste jača, to se mora priznati. Međutim, ko je ljubitelj malih poezija u bočicama, jedan ovakav u kolekciji je dobar izbor. Kod nas postoji sličan: Diptique - Philoskys. Diptique se prodaje u Metropolitenu, a cene su između 11 i 13 000, u zavisnosti da li je EDT ili EDP.

Jo Malone

Nadam se da vam se dopao ovaj opis.

Do sledećeg čitanja...

Maja / Skin Harmony

Нема коментара:

Постави коментар